گزارش برنامه ی ۹ روزه ی کردستان

🔸منطقه: کردستان
🔸مدت برنامه:  9 روزه
🔸تاریخ اجرای برنامه: 11 لغایت  19 خرداد ماه
🔸سطح برنامه: آسان ( از سری برنامه های اکوتوریسم )

روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ۹۶ با یک دستگاه اتوبوس VIP و تعداد ۲۶ نفر از طبیعتگردان باشگاه آزادگان ساعت ۳ بعداز ظهر به سمت کردستان حرکت کردیم.
جمعه صبح حوالی ۹ صبح به همدان رسیده و ابتدا از کتیبه های تاریخی  گنجنامه، در ادامه از غار علیصدر(بزرگترین و عجیبترین غار آبی دنیا) و بعداز ظهر از روستای لالجین یکی از مراکز مهم سفال ایران بازدید کردیم.
شب در سوئیت های  شهر علیصدر سپری کردیم.

شنبه صبح به سمت سنندج حرکت کردیم در مسیر از چشمه ی جوشان و خاص بابا گرگر دیدن کردیم عصر به سنندج رسیده و جهت بازدید موزه ها رفتیم ولی متاسفانه ساعت کار موزه ها بعلت تعطیلی ۱۴ خرداد، تغییر و تعطیل شده بود.
با یک دستگاه اتوبوس به پارک دیدنی آبیدر رفتیم و در ادامه به سمت مریوان حرکت کردیم.
یکشنبه صبح دوستان استراحتی کردند و  بازار مریوان را گشتیم و بعداز ظهر از دریاچه ی بسیار زیبا وبا حیات وحش بکر زریوار دیدن و در آن قایق سواری داشتیم
دوشنبه با دو دستگاه مینی بوس یک برنامه ی یک روزه داشتیم و از منطقه ی اورامان یا هورامان از روستاهای تاریخی اورامان، بلبر، نوین و ندشه و ... که در مناطقی بسیار بکر و زیبا و کوهستانی هستند، دیدن کردیم
توجه: این روستا ها از لحاظ پلکانی بودن بسیار زیبا و جالب هستند.
در مسیر از سد و چشمه بل با آب فراوان بازدید و و بعدت گرمی هوا کمی نیز آبتنی کردیم

سه شنبه صبح به سمت سنندج و شهر بانه حرکت نموده و در مسیر از غار ۴ طبقه ی کرفتو که بسیار زیبا و خاص بود، دیدن کردیم و همچنین در مسیر از قلعه ی تاریخی ۳۰۰۰ ساله ی زیویه بازدید داشتیم.

۴شنبه دوستان عزیز در اختیار بودند و در بازار بانه گشت و خرید کردند.

۵ شنبه بسمت سردشت رفته و از آبشار بسیار خروشان و مهیب شلماش بازدید کردیم
و هنگام شب سوئیت ها را تحویل داده و از بانه به سمت تهران و مشهد حرکت کرده و جمعه راس ساعت ۱۲ شب همه ی عزیزان صحیح و سالم به مشهد رسیدیم.
از تمامی کادر اجرایی برنامه و مسئولین باشگاه تشکر و قدردانی مینمایم.

سرپرست برنامه : جناب مسیح آبادی ( شماره تماس :09367710107)